اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

چراغ اول جبران خسارت سیل در فارس  توسط ستاد فرمان امام روشن شد

با گذشت یک ماه از وقوع سیل در لارستان، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) با اهدای اقلامی از لوازم خانگی به افراد آسیب‌دیده از سیل به تعهدات و وعده‌های خود جامه عمل پوشاند.

چراغ اول جبران خسارت سیل در فارس  توسط ستاد فرمان امام روشن شد

به گزارش خبرگزاری فارس از لارستان، دی ماه سال جاری به واسطه وقوع سیل از آن روزهایی است که در ذهن و خاطره مردم جنوب فارس  ماندگار گشته است.

روزهایی که در گردش چند ساعت از آن، آسمان به اندازه یک سال بارید و زمین خشک و بی آب لارستان را مملو از آب کرد،این بارش ها اگرچه شکرانه و رحمت الهی است اما برای مردم لارستان بی خسارت به پایان نرسید، جان باختن چند شهروند، نفوذ آب به بن مایه منازل و اسباب و وسایلی که به زیر آب رفت همه حکایت آن روزهاست، آن روزهای سخت با همدلی ها و نوع دوستی هایی که صفت بارز ایرانیان به خصوص مردم خطه جنوب است به پایان آمد و  چشم هایِ منتظر به تحقق وعده ها دوخته شد.

ستاد اجرایی فرمان امام(ره) از جمله نهادهای خدمت رسانی است که از نخستین ساعات وقوع سیل در جنوب فارس به ویژه در دو بخش بیرم و صحرای باغ این شهرستان حاضر شدند و همپای مسؤولین و ارگان های خدمت رسان پای کار قرار گرفتند، از اقدامات آن روزهای ستاد اجرایی فرمان امام(ره) برپایی محل اسکان موقت در بیرم، توزیع بسته های معیشتی،پنج تن گوشت گرم، تخته های چادر و پتو و رفع آبگرفتگی منازل بوده است.

ستاد اجرایی فرمان امام در آن روزها وعده هایی را هم به مردم سیل زده داد که اینک به فاصله یک ماه پس از سیل  در بحبوحه چهل و سومین بهار انقلاب اسلامی رنگ تحقق بر آن وعده ها نشست.

اهدای لوازم خانگی به سیل زدگان

آیین اهدای ۱۰۰ بسته لوازم خانگی به مردم سیل‌زده بخش صحرای باغ لارستان با حضور معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برگزار شد.

محمدمهدی رنجبر، معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با اشاره به اهدای ۱۰۰ بسته لوازم خانگی به مردم سیل‌زده صحرای باغ گفت: ستاد اجرایی فرمان امام از نخستین روزهای وقوع سیل بنابر وظیفه ای که برای خویش در  برابر مردم تعریف کرده است در کنار مردم سیل زده قرار گرفت، تلاش و کوشش همکاران ما در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به‌ویژه در بنیاد اجتماعی احسان، ایفای تعهداتی است که بعد از حادثه سیل پذیرفته‌ایم.

وی با تأکید بر تداوم خدمت رسانی ها افزود: در نخستین مرحله از کمک های ستاد اجرایی فرمان امام در حال حاضر ۱۰۰ بسته وسایل خانگی توسط بنیاد احسان وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام برای توزیع میان خانواده هایی که از سیل جنوب فارس خسارت دیده اند تهیه گردیده و توزیع می شود که البته این امداد رسانی باز هم ادامه خواهد داشت.

رنجبر درخصوص این بسته های لوازم خانگی بیان داشت: هر یک از این بسته  ها شامل یک عدد یخچال،یک قطعه فرش،یک عدد اجاق گاز،سرویس قابلمه،سرویس ملامین،دو تخته پتو با اعتباری مجموعأ سه میلیارد تومانی است که با کمک نیروهای جهادی و معتمدین محلی به  نیازمندانی که از سیل خسارت دیده اند اهدا خواهد شد.

 لایروبی سد خاکی عمادشهر با همت بنیاد برکت

فرمانده حوزه مقاومت بسیج صاحب الزمان(عج) بخش صحرای باغ از تجهیز و استقرار ماشین آلات با همت بنیاد برکت جهت لایروبی سد خاکی تنگ قلات عمادشهر خبر داد.

غلامپور گفت: سیل ماه گذشته در بخش صحرای باغ علاوه بر دیگر خسارات سبب تخریب بخشی از سد خاکی عمادشهر مرکز این بخش شده و به راه های ارتباطی و محله های مجاور آسیب وارده کرده بود، امروز با همت بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام تجهیزات و ماشین آلات جهت لایروبی و رفع مشکلات مستقر شد.

سیل مشکلات بخش صحرای باغ را دوچندان کرد

مسؤول حوزه فرهنگی حوزه مقاومت بسیج صحرای باغ بیان داشت: از ابتدای وقوع سیل در بخش صحرای باغ مشکلات عدیده ای در این بخش برای مردم به وجود آمد و چشم مردم به کمک رسانی مسؤولین دوخته شد.

حجت الاسلام و المسلمین خسروی گفت: بخش صحرای باغ در 130 کیلومتری شهرستان لارستان از بخش های محرومی است که مردم با مشکلات مختلفی دسته و پنجه نرم می کنند و سیل سبب مضاعف شدن درد و رنج مردم شد، ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره)  از همان روزهای وقوع سیل در کنار مردم حاضر شدند و امروز با حضور دلسوزانه ستاد اجرایی فرمان امام و کمک رسانی آنها به مردم سیل زده صحرای باغ بخشی از مشکلات حل شد که جای تقدیر و تشکر فراوان دارد.

انتهای پیام/ف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول